حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024 ساعت ×
    1. باسلام وخسته نباشید خدمت مدیریت محترم گلخانه موضوع درمورد بکار گماردن زندانیان رای کار که نیاز مالی دارند وبرای بهتر…

    2. شهری که مردمانش انتخابات را شوخی گرفته و بعد از چهار سال ناله و نفرین می‌کنند

  • کندیمیز در روستا باروج
    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
    شناسه : 4724
    5
    گزارش تصویری

    پایگاه خبری آرشیو نیوز با همکاری پایگاه خبری جوان فردا تحت عنوان برنامه کندیمیز با حضور در کنار مردم روستا باروج از مشکلات حاضر در این روستا گزارش تهیه کردند. باروج یکی از بزرگترين روستاهاي دهستان ذوالبين يامچي باروج مي باشد؛ كه در يك منطقه جلگه اي واقع شده‌است. اين روستا از مشرق به آبادي […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    پایگاه خبری آرشیو نیوز با همکاری پایگاه خبری جوان فردا تحت عنوان برنامه کندیمیز با حضور در کنار مردم روستا باروج از مشکلات حاضر در این روستا گزارش تهیه کردند. باروج یکی از بزرگترين روستاهاي دهستان ذوالبين يامچي باروج مي باشد؛ كه در يك منطقه جلگه اي واقع شده‌است. اين روستا از مشرق به آبادي گلعذار و از جنوب به اربطان و از شمال به تازه كند آخوند محدود شده‌است. فاصله باروج تا يامچي حدود ۵ كيلومتر است.

    ارتفاع باروج از سطح دريا حدود ۱۲۰۰ متر مي باشد. ميزان بارس سالانه حدود ۲۵۰ ميلي متر باران و ۱۲۰ سانتي متر برف است. در طول دورة يخبندان حدود ۱۰۰ روز است كه از آذرماه شروع و فروردين ماه پايان مي يابد. بارش تگرگ در اين روستا معمول است. اراضي آبي آن بيش از ۵۰۰ هكتار است و اراضي ديم آن ۲۰۰ هكتار و وسعت مراتع طبيعي ۲۰۰ هكتار است.

    باروج يا بارو كه در تداول محلي باري نيز تلفظ مي شود؛ در لغت به معناي حصار و ديواري است كه به دور يك شهر كشيده مي شود. بارو هميشه بابرج همراه بوده و اصطلاحاً برج و بارو گفته مي شود. قلعه باروج در كنار اين روستا واقع شده‌است. اين قلعه قديمي ترين تپه باستاني آذربايجان محسوب مي شود و آثاري از دوران نئوليتيك تا دورة اسلامي در آن يافت شده‌است.

    درباره نویسنده

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.