حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت ×
    1. باسلام وخسته نباشید خدمت مدیریت محترم گلخانه موضوع درمورد بکار گماردن زندانیان رای کار که نیاز مالی دارند وبرای بهتر…

    2. شهری که مردمانش انتخابات را شوخی گرفته و بعد از چهار سال ناله و نفرین می‌کنند

  • روز ادب و فارسی، روز شهریار است
    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
    شناسه : 5861
    4
    استاندار آذربایجان‌شرقی

    عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی : بر خود می بالیم که میزبان همایش ملی شعر وادب که متعلق به هویت ادبی ایران است ، همان روز شهریار است به گزارش آرشیو نیوز:عابدین رضوی خرم” در آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب وبزرگداشت استاد شهریار در تالار پتروشیمی تبریز اظهار کرد: امروز روز ادب و […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی : بر خود می بالیم که میزبان همایش ملی شعر وادب که متعلق به هویت ادبی ایران است ، همان روز شهریار است

    به گزارش آرشیو نیوز:
    عابدین رضوی خرم” در آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب وبزرگداشت استاد شهریار در تالار پتروشیمی تبریز اظهار کرد: امروز روز ادب و فارسی، روز شهریار است؛ روزی که متعلق به هویت ادبی ایران است؛ آن هم در تبریز برگزار می‌شود و ما بر خود می‌بالیم که میزبان این همایش ملی هستیم.
    وی با بیان اینکه امروز همه فرهیختگان گرد هم آمدیم تا سالروز مرد بزرگ عرصه شعر و ادب فارسی و معاصر را گرامی بداریم، افزود: مقام معظم رهبری استاد شهریار را سخندانی حکیم می خوانند و بیان می دارند که  شهریار یک شخصیت نظیف و پاکیزه و دارای خصال برجسته‌ی اخلاقی بود. یک انسان متواضع، حق‌پرست، پارسا، صمیمی و صادق بود که حاضر نشد کالای شعرش را به کسی بفروشد؛ در زمان حیاتش، به اوج شهرت رسید اما تسلیم درخواست طاغوت نشد” و این نگرش ایشان به استاد شهریار بسیار بااهمیت است.
    وی افزود: این سخنان بسیار نغز و پرمغز گفته شده است و باید محل دقت اهالی فرهنگ و شعر و ادب و اندیشمندان این حوزه قرار گیرد.
    استاندار آذربایجان شرقی گفت: نام استاد شهریار نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از نقاط جهان و علاقمندان شعر و ادب آشناست و محبوبیت این شاعر بلندآوازه به خاطر مردم داری وآفرینش شاهکارهای ادبی به دو زبان فارسی و ترکی است.
    وی افزود: شعر استاد شهرار تجلی گاه اسلام گرایی و ایران دوستی است .
    استاندار آذربایجان شرقی گفت: استاد شهریار مسیر خود و شعر خود را از بسیاری از کسان جدا کرد و با آن اشعار فاخر و قوی در رابطه با انقلاب و دفاع مقدس شاعر محبوب مردم ایران شد و حاصل آن وحدت ناگسستنی اقوام ایرانی و جمع شدن درجغرافیای واحدی به نام ایران عزیز است.
    وی گفت: استاد نیک اندیش و نیک روش مرد زمان خویش و زمان شناسی بصیر بودکه هیچگاه نسبت به اتفاقات ایران و آذربایجان بی توجه نبوده  و بارها نسبت به دین و ملت و هویت و ارزشهای ملی و دینی ابراز محبت داشته و آینه تمام نمای عشق به ایران بوده است.
    وی اظهار امیدواری کرد که تک تک شاعران شهریار زمان خویش باشند.
    عابدین خرم با اشاراه به برخی اقدامات دولت سیزدهم در تکمیل پروژه های فرهنگی و هنری گفت: بر خود وظیفه می دانیم قدمهای تشویقی و حمایتی در حوزه فرهنگ و ادب آذربایجان  برداشته و بر عهده ماست که عزم و جزم و همت بلند بزرگان شعر و ادب را ارج نهیم.

     

    درباره نویسنده

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.