حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت ×
    1. باسلام وخسته نباشید خدمت مدیریت محترم گلخانه موضوع درمورد بکار گماردن زندانیان رای کار که نیاز مالی دارند وبرای بهتر…

    2. شهری که مردمانش انتخابات را شوخی گرفته و بعد از چهار سال ناله و نفرین می‌کنند

  • اربعین بهترین فرصت برای تبلیغ دین است
    ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
    شناسه : 5639
    3
    عضو مجلس خبرگان رهبری

    آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی گفت: اربعین فرصت مناسبی فراهم می‌کند تا مبلغان آموزه‌های دینی و نیز مسائل مبتلابه جامعه را تبیین کنند. به گزارش آرشیو نیوز به نقل از خبرگزاری ایکنا: آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در آیین بدرقه مبلغان با اشاره به لزوم تقویت جنبه دینی و فرهنگی […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی گفت: اربعین فرصت مناسبی فراهم می‌کند تا مبلغان آموزه‌های دینی و نیز مسائل مبتلابه جامعه را تبیین کنند.

    به گزارش آرشیو نیوز به نقل از خبرگزاری ایکنا:

    آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در آیین بدرقه مبلغان با اشاره به لزوم تقویت جنبه دینی و فرهنگی راهپیمایی اربعین اظهار کرد: این حرکت سال‌هاست به نماد مهم جریان اهل بیت(ع) تبدیل شده و امیدواریم در خصوص ظهور نیز مؤثر باشد. 
    وی افزود: ۴۰ سال پیش، این سؤال برای من مطرح بود که چرا امام زمان(عج) در کنار دیوار کعبه خودشان را پسر پیامبر(ص) معرفی نمی‌کنند، در حالی که مخاطبانشان اکثراً اهل مکه و اهل تسنن هستند و پیامبر(ص) را بهتر می‌شناسند، چرا حضرت نمی‌گوید من پسر پیامبر(ص) هستم، بلکه می‌گوید فرزند امام‌ حسین(ع) هستم؟ جواب‌هایی که می‌شنیدم، قانع‌کننده نبود

    مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: از وقتی راهپیمایی اربعین آغاز شده است، خود به خود پاسخ این سؤال را دریافت کردم. این جریان آنچنان جهان را بیدار و متوجه کربلا می‌کند که امام‌ زمان(عج) به راحتی خود را فرزند امام‌ حسین(ع) معرفی می‌کنند و مردم دنیا نیز جد ایشان را کاملاً می‌شناسند. البته اشارات دیگری هم دارد و حضرت می‌خواهد بیان کند که من قیام خود را مانند نهضت امام حسین(ع) که از مکه به کوفه بود، انجام می‌دهم، با این تفاوت که حرکت جدشان در کربلا ناتمام ماند؛ اما حرکت خود ایشان به کوفه می‌رسد و این شهر پایتخت امام می‌شود.
    نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۳۹ سوره احزاب گفت: مبلغ باید ایمان قوی به خداوند داشته باشد و نتیجه ایمان به پروردگار این است که انسان فقط از خدا می‌ترسد و از غیر خدا هیچ ترسی ندارد. نتیجه ترس از خدا و نترسیدن از غیر خدا این است که حقایق دین را با جهاد تبیین که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، تبیین می‌کند و از مخالفت مخالفان نمی‌ترسد. اگر بخواهیم حسابگر و کافی بودن خداوند را با سیاق آیه ترجمه کنیم، یک معنا دارد و آن اینکه خدای متعال از درون افراد با خبر است که چه کسی از او می‌ترسد و از غیر خدا نمی‌ترسد و از میزان آن نیز آگاه است. اگر من ادعا کنم، ادعای من کافی نیست و باید در تبلیغ، خشیت الهی داشته باشم تا دین را به خوبی تبیین کنم و نگران مخالفت کسی نباشم.
    ابوالحسن مهدوی با اشاره به معنای دیگر حسابگر و کافی بودن خداوند به موضوع اجرت مربوط می‌شود؛ زیرا مبلغ زحمت می‌کشد و باید اجرتی به او داده شود. شاید خدای متعال می‌خواهد به این نکته اشاره کند و در آیات دیگر بیان می‌شود خداوند پاداش فردی را که به تبیین حقایق پرداخته است، می‌دهد. 
    مهدوی تأکید کرد: در مسائل فرهنگی و تبلیغی، نباید احکام را که واجب دین است، فراموش کنیم. نکته بعدی این است که همه ما به اخلاق نیاز داریم؛ ولی به اخلاقی که مورد ابتلا باشد؛ مثلاً بسیاری از خانواده‌ها دچار غضب هستند که مشکلاتی برای زندگی‌شان ایجاد کرده است؛ بنابراین راهکارهای جلوگیری از آن باید با بیانی مناسب بازگو شود. همچنین راهکارهای مراقبت از چشم و زبان باید بر اساس آیات و روایات بیان شود، یا موضوع عفت که برای همه از جمله بانوان نیاز است، اربعین فرصت خوبی فراهم می‌کند تا این موضوعات بیان و استدلال عقلانی شود. درواقع، وظیفه و رسالت مبلغ، تبیین حقایق و یا به عبارتی جهاد تبیین است. 
    وی به ضرورت تبیین ولایت اشاره کرد و گفت: منظور از تبیین ولایت این نیست که مطالب به‌صورت تحکم بیان شود، بلکه آموزه‌های ائمه(ع) را باید یاد بگیریم و خوب بیان کنیم. کلام اهل بیت(ع) آن‌قدر زیباست که وقتی بیان می‌شود، مردم تبعیت می‌کنند و درمی‌یابند که این سخن، کلام بشری نیست. وقتی این موضوع تبیین شود که برای مثال، قرآن کریم غفلت را درمان کرده است، دیگر قرآن را آتش نمی‌زنند و این به نحوه تبیین ما بستگی دارد. وقتی حقایق تبیین شود، امامت اهل‌ بیت(ع) خود به خود نهادینه می‌شود. 
    نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ایام اربعین را فرصت مناسبی برای نقل کرامات امام‌ حسین(ع) دانست و بیان کرد: این کار بسیار اثر دارد و باعث می‌شود زائر امام حسین(ع) با معرفت بیشتری به زیارت برود و حاجت بگیرد. ما طلبه‌ها باید ضرورت این معرفت‌افزایی را حس کنیم و این کار را انجام دهیم، باید شیرینی معارف را به روح مردم بچشانیم و آنها را با خدا آشنا کنیم.

    منبع: ایکنا

    درباره نویسنده

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.