حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت ×
    1. باسلام وخسته نباشید خدمت مدیریت محترم گلخانه موضوع درمورد بکار گماردن زندانیان رای کار که نیاز مالی دارند وبرای بهتر…

    2. شهری که مردمانش انتخابات را شوخی گرفته و بعد از چهار سال ناله و نفرین می‌کنند

  • ۷ هزار ایرانی به‌ خانه خدا رسیدند
    ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
    شناسه : 5024
    3
    معاون سازمان حج و زیارت :

    معاون حج و زیارت از ورود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر خارجی به کشور عربستان و اتخاذ تدابیر امنیتی با استقرار چهارهزار نیروی امنیتی در شهر مکه خبر داد. به گزارش آرشیو نیوز به نقل از ایسنا:  غلامرضا رضایی، معاون سازمان حج و زیارت با تشریح آخرین وضعیت زائران ایرانی در عربستان، اظهار […]

    ارسال توسط : منبع : ایسنا
    پ
    پ

    معاون حج و زیارت از ورود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر خارجی به کشور عربستان و اتخاذ تدابیر امنیتی با استقرار چهارهزار نیروی امنیتی در شهر مکه خبر داد.

    به گزارش آرشیو نیوز به نقل از ایسنا: 

    غلامرضا رضایی، معاون سازمان حج و زیارت با تشریح آخرین وضعیت زائران ایرانی در عربستان، اظهار کرد: آخرین کاروان زائران ایرانی شنبه ۳ تیرماه وارد جده و راهی مکه شد و در مجموع ۸۷ هزار ۵۴۱ نفر درعملیات انتقال حجاج از ایران به عربستان اعزام شدند.
    معاون سازمان حج و زیارت اضافه کرد: قبلا آمار حجاج ایرانی ۸۷ هزار ۵۵۰ نفر اعلام شده بود که از این جمعیت، ۹ نفر به دلایل شخصی از حضور در حج امسال انصراف دادند و متاسفانه امکان صدور روادید برای افراد جایگزین فراهم نشد.

    وی گفت:در یک ماه گذشته حدود ۲۰۰ نفر از زائران ایرانی به دلایل مختلف از حج انصراف دادند که با هماهنگی‌های انجام‌شده، افراد دیگری جایگزین شدند.
    رضایی همچنین گفت: با انتقال آخرین کاروان «مدینه قبل» ایران از شهر مدینه به مکه، درحال حاضر هیچ زائر ایرانی در شهر مدینه حضور ندارد.
    معاون سازمان حج با اشاره به تعداد زیاد زائران کهنسال در کاروان‌های ایران، بیان کرد: به علت شیوع کرونا در سال‌های گذشته افراد بالای ۶۵ سال عدد بی‌سابقه‌ای است بنابراین رعایت حال افراد سالمند در طول مراحل حج مورد تاکید است.

    رضایی گفت: بیش از چهارهزار نیروی امنیتی در مکه حضور دارند که از ورود غیرقانونی افراد به این شهر جلوگیری می‌کنند. آن‌ها همچنین برای تامین امنیت زائران خانه خدا اقداماتی را عملیاتی کردند.
    علاوه‌بر این، مسؤلان عربستان ربات‌هایی را در مسجدالحرام قرار داده‌اند که خطبه‌های نماز جمعه را به زبان‌های مختلف نظیر انگلیسی، فارسی،  پشتو، ترکی، فرانسوی و … ترجمه می‌کند و زائران می‌توانند معانی خطبه‌ها را متوجه شوند.

    منبع : ایسنا

    درباره نویسنده

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.