حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت ×
    1. باسلام وخسته نباشید خدمت مدیریت محترم گلخانه موضوع درمورد بکار گماردن زندانیان رای کار که نیاز مالی دارند وبرای بهتر…

    2. شهری که مردمانش انتخابات را شوخی گرفته و بعد از چهار سال ناله و نفرین می‌کنند

  • مرند در پیچ وخم انتخاب شهردار
    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
    شناسه : 4184
    2
    به گزارش آرشیو نیوز

    به گزارش آرشیو نیوز : شهرستان مرند یکی از بزرگترین شهرهای استان آذربایجان شرقی است که آوازه انتخاب شهردار آن در استان پیچیده ؛ طوری که شورای شهر پس از گذشت چندین ماه در انتخاب شهردار عاجز مانده و هر شخصی با توانایی جزئی برخود اجازه می دهد آمادگی خود را جهت تصدی این منسب اعلام نماید همان‌طور که […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش آرشیو نیوز :

    شهرستان مرند یکی از بزرگترین شهرهای استان آذربایجان شرقی است که آوازه انتخاب شهردار آن در استان پیچیده ؛ طوری که شورای شهر پس از گذشت چندین ماه در انتخاب شهردار عاجز مانده و هر شخصی با توانایی جزئی برخود اجازه می دهد آمادگی خود را جهت تصدی این منسب اعلام نماید

    همان‌طور که می‌دانیم مهمترین رکن اجرایی شورای شهر و به عبارتی بازوی اجرایی شوراها، شهرداری است، پس انتخاب این بازوی قدرتمند تأثیر زیادی در ارایه مطلوب خدمات شهری و اجرای صحیح مصوبات دارد. البته انتخاب شهردار در مرند، خواه ناخواه، چهره‌ای تاریک به خود گرفته و برخلاف ماهیت خدماتی و اداری شهرداری، تصاحب این سمت با رقابت‌های پر چالشی روبه‌رو می‌شود.
    در شورای ششم تعویض شهرداری به روشنی نشان داد که این حضرات هیچگونه برنامه‌ای برای مدیریت شهری ندارند وگرنه یک نفر را به عنوان شهردار معرفی کرده و سفت و سخت پای کار می ایستادند؛ این بی‌برنامگی شورای ششم تمام اقدامات آنها را مختل کرده که بزرگترین ضعف آنهاست.

    در این شب های عزیز بهتر است از سخنان امیر مومنان حضرت علی (ع) که در کتاب نهج البلاغه آمده، توجه و به آن عمل کنیم.
    “ای کسانی که در سمت‌های مهم و مدیریتی گمارده شده اید اگر مدیر و مدبر و آگاه به مسائل حیطه مدیریتی خود هستید که هیچ و اگر در سمتهای مدیریتی قرار بگیرد و در آن کار موفق نباشید و افراد کاردان را به کار نگمارید به اسلام و جامعه اسلامی خیانت و مرتکب گناه بزرگ خواهید شد و در پیشگاه خداوند متعال مورد بازخواست قرار خواهید گرفت .”

    اما روی دیگر سخنانم با همشهریان عزیزتر از جانم است.
    متاسفانه معضلی به نام نگاه قومی و قبیله‌ای دامن‌گیر شهرستان شده و به یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین معیارها در انتخابات تبدیل گشته است. تفکر غلط و نابه‌جایی که نه تنها هیچ کمکی به توسعه وعمران شهری نکرده، بلکه ضربات جبران ناپذیری وارد کرده است.

    تا زمانی که شهروند منتظر معرفی کاندید از طرف طایفه‌، قوم و ایل وتبار خود است ما نمی‌توانیم شاهد رشد و شکوفایی شهر خود باشیم چرا که انتخاب فامیلی و طایفه‌ای در مقابل شایسته‌سالاری قرار می‌گیرد و در نتیجه باعث حضور افرادی ضعیف و ناتوان در شورا و نهایتا در شهرداری می‌شود،

    کاندیدایی که از طریق تعصبات گونا‌گون وارد شورای شهر شود، ناچاراً باید از منافع قوم و قبیله‌اش دفاع کند. چون خود را وام‌دار قوم و قبیله‌اش می‌داند؛ لذا به جای اندیشیدن درباره منافع و مشکلات شهر، بیش‌تر به فکر تأمین منافع طایفه خود می‌باشد.

    باید ملاک و معیار انتخاب اعضا شورای شهر و نماینده مجلس در مرند عوض شود. دوستی‌، طایفه‌بازی، پول و هدایای مختلف، دعوت به تک رای دادن باید حذف شوند و مدیریت‌، تخصص، دانش و کارایی، تعهد و دلسوزی‌، صداقت و درستی و خدمت و تلاش جایگزین آن‌ها شود.

    متاسفانه عملا گوشی این هشدار امام(ره) را نشنید که اگر کسی توان انجام کاری را ندارد و فردی بهتر از خود می شناسد ومسئولیتی را می پذیرد مرتکب گناه کبیره شده و بدبخت تر از او کسی است که این امانات را بدست نابلدان میسپارد؛ طبیعی است وقتی پذیرش مسئولیت‌ها برای خدمت به خدا و مخلوقاتش نباشد هیچ انگیزه‌ای برای سپردن مسئولیت‌ها غیر از حفظ خود و منافع فردی یا گروهی نمی ماند و در این مسیر تمامی ارزشها از جمله شایسته سالاری به آسانی قربانی میشود و فقط ابزارهای حفظ منافع فردی منجمله افراد ضعیف و متملق مورد استفاده غاصبان مسئولیت ها بکارگرفته میشود.

    درباره نویسنده

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.