حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت ×
    1. باسلام وخسته نباشید خدمت مدیریت محترم گلخانه موضوع درمورد بکار گماردن زندانیان رای کار که نیاز مالی دارند وبرای بهتر…

    2. شهری که مردمانش انتخابات را شوخی گرفته و بعد از چهار سال ناله و نفرین می‌کنند

  • اعطای نشان درجه یک هنری به عاشیق ولی عبدی
    ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
    شناسه : 3473
    7
    سی و ششمین گردهمایی عاشیقلار در اهر

    برای نخستین‌بار در منطقه‌ی ارسباران نشان درجه یک هنری معادل دکترا از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به “ولی عبدی” از اساتید حوزه موسیقی عاشیقی اهداء شد و از مقام “محمد محمدی مزرعه” پیشکسوت هنر عاشیقی اهر تجلیل شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، موسیقی و هنر فولکلور و محلی را بهترین محمل […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    مراسم عاشیق اهر

    برای نخستین‌بار در منطقه‌ی ارسباران نشان درجه یک هنری معادل دکترا از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به “ولی عبدی” از اساتید حوزه موسیقی عاشیقی اهداء شد و از مقام “محمد محمدی مزرعه” پیشکسوت هنر عاشیقی اهر تجلیل شد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، موسیقی و هنر فولکلور و محلی را بهترین محمل برای انتقال اخلاقیات و ارزشها عنوان کرد. “سیدمحمدحسین بلاغی” در سی و ششمین گردهمایی عاشیقلار در شهرستان اهر اظهار داشت: هنر فاخر و اصیل عاشیقی همواره در خدمت ارزشها بوده و هنرمندان عاشیق باورها و آداب رسوم اسلامی و ایرانی را در آثار خود متجلی ساخته‌اند. وی افزود: موسیقی عاشیقی با توجه به شاخصه‌هایی که دارد می‌تواند زمینه ساز ترویج و تعمیق فرهنگ ناب ایرانی باشد. بلاغی گفت: وقتی از هنرمتعهد و اخلاق مدار سخن می‌گوییم بدون شک هنر عاشیقی نیز به ذهن متبادر می‌شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین تصریح کرد: با توجه به پیشینه‌ی غنی و قوی هنر عاشیقی در منطقه ارسباران و حضور هنرمندان بسیاری در این رشته در منطقه، سعی خواهیم کرد مقدمات برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی عاشیقها در ارسباران را فراهم نماییم. وی افزود: برگزاری این جشنواره نیازمند همکاری تمام نهادها و دستگاههای منطقه است و امیدواریم با همراهی و همراهی دیگر نهادها این جشنواره با قدرت و قوت برگزار شود.

    غنی‌زاده فرماندار اهر نیز در این همایش ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه هنر اصیل عاشیقی، اظهار داشت: هنر عاشیقی با مبانی انسانی و اخلاقی همراه است و عاشیق‌ها از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی منطقه به شمار می‌روند. وی، با اشاره به هنرخیز و هنرمند پرور بودن منطقه ارسباران تصریح کرد: همراهی و همنوایی شعرای توانمند منطقه با هنرمندان عاشیق می‌تواند در خلق آثاری شاخص و ماندگار موثر باشد.

    در این آیین نشان درجه یک هنری به عاشیق ولی عبدی اهدا شد و از این هنرمند پیشکسوت و عاشیق محمد محمدی تجلیل شد. این آیین به همت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حوزه هنری استان و اداره ارشاد اهر همراه با نکوداشت مقام هنری عاشیق ولی عبدی و عاشیق محمد محمدی با حضور دکتر ابوالفضل غنی‌زاده، فرماندار اهر، سیدمحمدحسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، احمد محرم زاده، نماینده اهر و هریس، مدیران ادارات، فعالان حوزه موسیقی عاشیقی منطقه ارسباران و استان اردبیل و اقشار مختلف مردم اهر در سالن مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اهر برگزار شد.

    درباره نویسنده

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.