حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت ×
    1. باسلام وخسته نباشید خدمت مدیریت محترم گلخانه موضوع درمورد بکار گماردن زندانیان رای کار که نیاز مالی دارند وبرای بهتر…

    2. شهری که مردمانش انتخابات را شوخی گرفته و بعد از چهار سال ناله و نفرین می‌کنند

  • سگهای بی صاحب در شهرستان مرند فاجعه آفریدند
    ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
    شناسه : 5052
    3
    به گزارش آرشیو نیوز

    به گزارش آرشیو نیوز: این روزها شاهد تکاپوی مسئولین برای زیباسازی های ظاهری و احداث پارک برای بانوانان شهرستان هستیم .در صورتی که مشکلاتی همچون حفظ امنیت مردم در برخورد با سگ های بی صاحب که آرامش و رفاه مردم  را مختل کرده است؛ از اولویت بالاتری برخوردار است. مشکل سگ‎های بی صاحب این روزها تبدیل […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش آرشیو نیوز:

    این روزها شاهد تکاپوی مسئولین برای زیباسازی های ظاهری و احداث پارک برای بانوانان شهرستان هستیم .در صورتی که مشکلاتی همچون حفظ امنیت مردم در برخورد با سگ های بی صاحب که آرامش و رفاه مردم  را مختل کرده است؛ از اولویت بالاتری برخوردار است.

    مشکل سگ‎های بی صاحب این روزها تبدیل به معضلی مزمن در شهرستان مرند شده و تعداد و پراکندگی این حیوانات در مقایسه با قبل بیشتر نیز بوده و حضور آن‌ها در چند ماه گذشته به ‌صورت گله‌ای در خیابان‌های اصلی شهر باعث نگرانی‌ دادستان شهر نیز شد.

    به رغم آنکه زمان زیادی از آغاز به کار شهردار منتخب شهرستان نگذشته، ضیامهر دادستان شهرستان، به خاطر امنیت و آسایش مردم در نامه ای خواستار توجه به جمع آوری «سگ‌های بی صاحب» از سطح شهر بر آمد. که متاسفانه کوتاهی این مجموعه امروز خبرساز شد.
    “حمله سگهای بی صاحب، ۱۳ نفر در شهرستان مرند را راهی بیمارستان کرد”

    براساس دستورالعمل کنترل سگ‌های بی صاحب مصوب بهمن ماه سال ۱۳۸۷, شهرداری‌ها وظیفه اصلی را در خصوص سگ‌های بی صاحب دارند و باید سگ‌ها را زنده‌گیری, واکسینه و عقیم کنند و در مراکز ویژه خارج از مناطق مسکونی نگهداری کنند.

    هرچند بر اساس قوانین، ساماندهی و جمع‌آوری سگ‌های بی صاحب بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است اما با توجه به هزینه‌های بالا این ساماندهی آن‌گونه که باید اجرایی نشده یا اگر اقدامی هم صورت گرفته در کاهش جولان این حیوان در سطح معابر و خیابان‌ها تأثیرگذار نبوده است.

    ضعف در مدیریت سگ‌های بی صاحب به بهانه کمبود و یا نبودن بودجه به هیچ‌ وجه پذیرفتنی نیست و نمی‌توان از کنار امنیت و آرامش روانی مردم بخاطر هر توجیهی عبور کرد.

    رسانه ها چشم بیدار جامعه هستند و چندین ماهه مشکل رشد فزاینده سگ های بی صاحب در شهر را رصد و به گوش مسئولان می‌رسانند اما مثل همیشه هشدارها جدی گرفته نشد و فاجعه‌ ای ببار آورد .امید است زین پس مسئولان بیش از بیش به رسانه ها اهمیت داده و هشدارهایشان را جدی بگیرند.

    درباره نویسنده

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.