حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت ×
    1. باسلام وخسته نباشید خدمت مدیریت محترم گلخانه موضوع درمورد بکار گماردن زندانیان رای کار که نیاز مالی دارند وبرای بهتر…

    2. شهری که مردمانش انتخابات را شوخی گرفته و بعد از چهار سال ناله و نفرین می‌کنند

  • رزق و روزی انسان
    ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴
    شناسه : 4277
    3
    به گزارش آرشیو نیوز :

    به گزارش آرشیو نیوز: خدای زیبایمیک صبح زیبای دیگر را با ترنم دلنشین پرندگانت آغاز نمودم. پرندگانی که شکرگزاری می کنند و به نیایش می پردازند. خداوند برای تمام مخلوقاتش رزقی و سهمی کنار گذاشته که هیچ کس نمی تواند از او بگیرد. خداوند هیچ موجودی را بیهوده خلق نکرده و برای همه آفریده هایش […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش آرشیو نیوز:

    خدای زیبایم
    یک صبح زیبای دیگر را با ترنم دلنشین پرندگانت آغاز نمودم. پرندگانی که شکرگزاری می کنند و به نیایش می پردازند. خداوند برای تمام مخلوقاتش رزقی و سهمی کنار گذاشته که هیچ کس نمی تواند از او بگیرد.

    خداوند هیچ موجودی را بیهوده خلق نکرده و برای همه آفریده هایش غایتی و هدفی دارد و تو ای انسان بدان که غایت تو رزق دنیا نیست و تو وظیفه داری که در قبال نعمت های فراوانی که دریافت می کنی، برای آخرت خود و عقبی هم توشه ای برداری و بدانی که این دنیا هدف پایانی نیست و هر کس هدفی دارد که رسیدن به حیات طیبه اخروی است. پس هر صبح خدایت را صدا بزن و از او بخواه که کمکت کند و در مسیر زندگی بهترین ها را برایت رقم بزند.

    حضرت علی در نامه ۳۱ نهج البلاغه  می فرمایند:”روزی دو قسمت است: قسمتی که او تو را می جوید و قسمتی که تو او را می جویی”. آیا منظور از این روزی فقط مادیات است؟
    مقصود حضرت از روزی، چیزهایی است که انسان در زندگی به آن‌ها نیاز دارد، خواه از امور مادی باشد، یا چیزهای دیگر. می‌فرماید: “ای فرزند آدم، روزی دو گونه است: یکی آن که تو در جستجوی آن هستی و دیگری آن که تو را می جوید که اگر به دنبال آن نروی،‌ به سراغ تو می آید. فکر و اندوه سال آینده را بر فکر و اندوه امروز، اضافه مکن که برای رسیدگی به مشکلات هر روز، آن روز کافی است. اگر سال آینده جزء عمرت باشد، خداوند هر روز روزی تازه می‌دهد و اگر از عمرت نباشد، چرا غم و اندوه چیزی بخوری که مربوط به تو نیست؟ بدان کسی پیش از تو، به روزی تو نمی رسد و آن را از دست تو نمی تواند خارج کند و آن چه برای تو مقدّر شده،‌ هرگز نمی تواند آن را به تأخیر اندازد”.

    روایت فوق و مانند آن برای جلوگیری از صفت مذموم حرص و زیاده طلبی است، هر چند انسان وظیفه دارد برای امرار معاش و کسب روزی به فعالیت بپردازد، اما از این نکته نباید غفلت ورزد که همه چیز بر اساس محاسبات بشری حاصل نمی شود. خداوند در قرآن می‌فرماید: “و فی السماء رزقکم؛
    سعدی می‌گوید:
    چنان روزی به نادانان رساند که صد عاقل در آن حیران بماند
    شعر از استاد شهریار:
    رزق مقسوم برات است،‌نباشی مغموم
    در سر وعده وصول است براتِ مقسوم
    ما و این رزق مقدّر پی هم می گردیم
    تا کجــا دست بیــابیم به وقت معــلوم

    رزق و روزیتون حلال و فراوان

    درباره نویسنده

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.