حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت ×
    1. باسلام وخسته نباشید خدمت مدیریت محترم گلخانه موضوع درمورد بکار گماردن زندانیان رای کار که نیاز مالی دارند وبرای بهتر…

    2. شهری که مردمانش انتخابات را شوخی گرفته و بعد از چهار سال ناله و نفرین می‌کنند

  • حمايت از شرکتهای دانش بنیان راه برون رفت از رکود اقتصادی
    ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
    شناسه : 1502
    2

    به گزارش پایگاه خبری آرشیو نیوز به نقل از ایسنا: مجید آقازاده حبشی ۲۹ تیر ماه در آئین رونمایی از سامانه دانش بنیان نانو گاز منطقه آزاد ماکو افزود: اصلاح الگوی مصرف فقط با فرهنگ سازی و کاهش مصرف مردم امکان پذیر نیست بلکه باید دستگاه ها و تجهیزات تولیدی نیز در کنترل مصرف انرژی […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری آرشیو نیوز به نقل از ایسنا:

    مجید آقازاده حبشی ۲۹ تیر ماه در آئین رونمایی از سامانه دانش بنیان نانو گاز منطقه آزاد ماکو افزود: اصلاح الگوی مصرف فقط با فرهنگ سازی و کاهش مصرف مردم امکان پذیر نیست بلکه باید دستگاه ها و تجهیزات تولیدی نیز در کنترل مصرف انرژی نقش داشته باشند.
    وی با اشاره به مزیت استفاده از دستگاه نانو گاز در صنعت آب و فاضلاب اضافه کرد: دستگاهی که امروز به بهره برداری می رسد در صنعت آب و فاضلاب نقش مهمی ایفا خواهد کرد و از آنجا که نمونه آن فعلا موجود نیست می توان با تجاری سازی آن، بصورت گسترده درسطح کشور استفاده کرد.
    معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفا کشور تولید مبتنی بر دانش بنیان را از مصادیق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: حمایت از تولیدات داخلی و شرکت های دانش بنیان تنها راه برون رفت از وضعیت تحریم ها و رکود اقتصادی است که امیدواریم با حمایت همه جانبه از این شرکت ها بتوانیم از بحران های اقتصادی عبور کنیم.
    محمدرضا عبدالرحیمی، مدیرعامل منطقه آزاد ماکو نیز در این آیین افزود: یکی از راهبردهای عملیاتی مناطق آزاد درکنار تقویت و گسترش تولید و توسعه صادرات، ‌ انتقال فناوری های پیشرفته و جذب منابع ضروری برای کشور است که در چهار چوب بند ۱۱ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از طریق مقام معظم رهبری ابلاغ شده و دستور کار همیشگی مناطق آزاد می باشد.
    وی ادامه داد: در راستای همین سیاست کلی و سایر اسناد بالادستی کشور از جمله منشور کاری ابلاغی مقام معظم رهبری که ابتدای سال ترسیم شده، تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین، حضور دانش و ارتقای فناوری در تمامی عرصه های تولید در تمام بخش های اقتصادی است.
    عبدالرحیمی افزود: براین اساس استقرار رویکرد دانشی در بخش های مختلف تولید اعم از صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات به مفهوم عام کل اقتصاد باید در دستور کار باشد تا از این طریق شاهد افزایش و ارتقای قدرت اقتصادی و تولید ناخالص داخلی کشور باشیم.
    وی از حمایت سازمان منطقه آزاد ماکو از تمامی شرکت های دارای ویژگی های دانش بنیانی و بسترسازی برای فعالیت آنان در منطقه آزاد ماکو خبر داد و اضافه کرد: در این فرایند علاوه بر فعالیتهای شرکتهای دانش بنیان و فرایند تحقیق و توسعه آنها و تبدیل خلاقیت به نوآوری و از این طریق تولید فناوری، موضوع ارتقای دانشی و فناوریکی کلیه واحدهای تولیدی یقینا منجر به افزایش و گسترش تولید و ارتقای قدرت رقابت بنگاهها را به دنبال خواهد داشت که قطعا رهاورد ارتقای شرکتها و بنگاهها، تقویت اقتصاد ملی خواهد بود.
    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: ما باید بتوانیم در همه حوزه های کسب و کارهای اصلی منطقه یعنی لجستیک، کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان برای کمک به ارتقاء بهره‌وری و ارتقاء توان تولید این بخشها استفاده کنیم و از کلیه شرکتهای دانش بنیان فعال در این حوزه ها دعوت می کنیم با حضور درمنطقه ما هم کار تحقیق و توسعه خود را ادامه دهند و هم به واحدهای تولیدی و خدماتی منطقه کمک کنند.

    منبع : ایسنا

    درباره نویسنده

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.