حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024 ساعت ×
    1. باسلام وخسته نباشید خدمت مدیریت محترم گلخانه موضوع درمورد بکار گماردن زندانیان رای کار که نیاز مالی دارند وبرای بهتر…

    2. شهری که مردمانش انتخابات را شوخی گرفته و بعد از چهار سال ناله و نفرین می‌کنند

  • تولید سالانه ۱۲۰ تن گوشت شتر در شهرستان اسکو
    ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
    شناسه : 7195
    0
    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو خبر داد:

    فرشبافیان از تولید سالانه ۱۰۰ تن شیر و فرآورده لبنی و ۱۲۰ تن گوشت شتر در اسکو خبر داد.  به گزارش آرشیو نیوز به نقل از ایسنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی، تغییر اقلیم و بافت پوشش گیاهی منطقه اسکو از پتانسیل کافی برای طرح توسعه و […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    فرشبافیان از تولید سالانه ۱۰۰ تن شیر و فرآورده لبنی و ۱۲۰ تن گوشت شتر در اسکو خبر داد. 

    به گزارش آرشیو نیوز به نقل از ایسنا:

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی، تغییر اقلیم و بافت پوشش گیاهی منطقه اسکو از پتانسیل کافی برای طرح توسعه و سرمایه گذاری پرورش شتر بهره مند است.
    فرشبافیان افزود: با توجه به ارزش غذایی و دارویی بالای این نعمت الهی مانند گوشت، شیر ، روغن، کرک شتر و نیز ارزآوری، مقاومت بالا به کم آبی، عدم نیاز به جایگاه و مقاومت به بیماری آن غیرقابل انکار است و ارزش تولید و توجه به این حیوان را دو چندان می‌کند. 
    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو با بیان اینکه از هر نفر شتر در سال و در هر ۱۱ ماه دوره شیرواری حدوداً ۷۰۰ کیلو شیر و ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلو گوشت لخم تهیه و تولید می‌شود که در صورت تلقیح مصنوعی و اصلاح نژاد و تعریف نژادهای برتر شیری و گوشتی تولید چند برابری و امکان صادرات مهیا می‌شود.
     فرشبافیان ادامه داد: نژادهای مورد پرورش در این شهرستان بیشتر نژاد لوک ادوانا (تک کوهان) و بوغور(دو کوهان) است که نژاد بوغور در کشور همسایه ترکیه خواهان زیادی نیز دارد.
    وی بیان کرد: پرورش هر ۱۰ نفر شتر می‌تواند باعث اشتغال یک بهره بردار به صورت مستقیم و دو نفر به صورت غیرمستقیم شود که از طریق فروش و تهیه و فرآوری محصولات لبنی، بافندگی محصولات از کرک شتر، عرضه گوشت و سایر مشاغل صورت می‌گیرد.
     فرشبافیان افزود: متاسفانه فعلا در شهرستان اسکو صنایع بسته بندی و تبدیلی و تولیدات جنبی آن وجود ندارد و تولید شهرستان به صورت فله‌ای و یا به صورت بسته بندی نامتعارف به فروش می‌رسد ولی امید است در آینده نزدیک دیگر شاهد فروش به صورت فله‌ای نباشیم و بدین طریق ارزش افزوده محصول تولیدی نیز افزایش یابد. 
    گفتنی است شهرستان اسکو از قطب‌های تولید و پرورش گوشت و لبنیات شتر در استان آذربایجان شرقی است.

    منبع: ایسنا

    درباره نویسنده

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.