حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۱ آذر , ۱۴۰۳ Wednesday, 11 December , 2024 ساعت ×
    1. باسلام وخسته نباشید خدمت مدیریت محترم گلخانه موضوع درمورد بکار گماردن زندانیان رای کار که نیاز مالی دارند وبرای بهتر…

    2. شهری که مردمانش انتخابات را شوخی گرفته و بعد از چهار سال ناله و نفرین می‌کنند

  • افشین پیر هاشمی در گذشت
    ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
    شناسه : 9201
    0
    نقاش معروف ایرانی :

    افشین پیرهاشمی شب گذشته ۱۷ آذر در تهران درگذشت و انجمن هنرمندان نقاش ایران برای درگذشت وی پیام تسلیت منتشر کرد. به گزارش آرشیو نیوز به نقل از خبر آنلاین:در پیام هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران نوشته شده است:«با کمال تاسف، تاثر و ناباوری مطلع شدیم هنرمند نقاش و عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    افشین پیرهاشمی شب گذشته ۱۷ آذر در تهران درگذشت و انجمن هنرمندان نقاش ایران برای درگذشت وی پیام تسلیت منتشر کرد.


    به گزارش آرشیو نیوز به نقل از خبر آنلاین:
    در پیام هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران نوشته شده است:
    «با کمال تاسف، تاثر و ناباوری مطلع شدیم هنرمند نقاش و عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران جناب آقای افشین پیرهاشمی دار فانی را وداع گفتند. انجمن هنرمندان نقاش ایران فقدان این هنرمند گرامی را به جامعه هنری ایران، اعضای محترم انجمن هنرمندان نقاش ایران و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماید.»
    افشین پیرهاشمی متولد ۱۳۵۳ ارومیه است. او برنده جایزه دومین دوسالانه بین‌المللی پکن و برنده جایزه پنجمین و ششمین دوسالانه‌ نقاشی تهران است.

    وی در یازدهمین دوره حراج کریستیز با فروش ۱۶۰ هزار دلاری نقاشی ورود به نیویورک عنوان گرانترین هنرمند زیر ۴۰ سال خاورمیانه و شمال آفریقا را به خود اختصاص داده بود.

    پیر هاشمی که با درخشش در ششمین دوسالانه نقاشی تهران در اتمسفر نقاشی ایران مطرح شد با افتتاح گالری فاطیما در آغاز دهه ۸۰ خورشیدی نقش مهمی در حمایت از هنرمندان جوان و هم نسل خود داشت.
    نقاشی‌های افشین پیرهاشمی در دوران‌های مختلف کاری دو ویژگی را در خود حفظ کرده است؛ یکی سفیدی گسترده در بوم‌های بزرگ و دیگری سوژه محوری زن. در این میان رنگ سیاه با تونالیته‌های مختلف خاکستری بر بستر بوم، جان‌مایه فیگورهای ژورنالیستی، اغواگری زنانی را شکل می‌دهد که گاه با نگاهی پرسشگر به مخاطب نگاه می‌کنند و گاه فارغ از هر نوع دغدغه‌ای در دنیای خود فرو می‌روند. نبود تنوع رنگی در کنار عدم فضاسازی، سبب می‌شود پرسوناژهای نقاشی که غالباً در ابعاد طبیعی مجسم شده‌اند، در حالتی گنگ و خلسه‌وار ترسیم شوند.

    منبع: خبرآنلاین

    درباره نویسنده

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.