حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت ×
    1. باسلام وخسته نباشید خدمت مدیریت محترم گلخانه موضوع درمورد بکار گماردن زندانیان رای کار که نیاز مالی دارند وبرای بهتر…

    2. شهری که مردمانش انتخابات را شوخی گرفته و بعد از چهار سال ناله و نفرین می‌کنند

  • معلمان در کلاس درس سختگیری و تلخی های بی مورد نکنند
    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
    شناسه : 8592
    0
    نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی

    نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: سختگیری‌ها و تلخی‌های بی‌مورد کلاس درس از سوی معلمان سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و باعث ایجاد بدبینی در آنها نسبت به تحصیل و علم‌آموزی می‌شود. به گزارش آرشیو نیوز به نقل از تسنیم: حجت‌الاسلام‌ احمد مطهری اصل در جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان  و پردیس […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: سختگیری‌ها و تلخی‌های بی‌مورد کلاس درس از سوی معلمان سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و باعث ایجاد بدبینی در آنها نسبت به تحصیل و علم‌آموزی می‌شود.

    به گزارش آرشیو نیوز به نقل از تسنیم:

    حجت‌الاسلام‌ احمد مطهری اصل در جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان  و پردیس فاطمه الزهرا (س) با اشاره به اینکه رسالت اصلی نظام آموزش‌وپرورش بر دوش معلمان است، گفت: سختگیری‌ها و تلخی‌های بی‌مورد کلاس درس از سوی معلمان سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و باعث ایجاد بدبینی در آنها نسبت به تحصیل و علم‌آموزی می‌شود.
    وی با تأکید بر اینکه معلمان در قبال کنش‌ها و واکنش دانش‌آموزان خود نسبت به مسائل درسی و اجتماعی، مسئولیت دارند، افزود: شخصیت دانش‌آموزان در کلاس‌های درس شکل می‌گیرد و تکامل می‌یابد، رفتار و کردار معلمان باید به‌گونه‌ای باشد که اخلاق اسلامی و انسانی در وجود کودکان ما نهادینه شود.
    نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از معلمان به‌عنوان انسان‌های پرکار، پرتلاش و باسواد یاد کرد و ادامه داد: عملکرد علمی و رفتاری معلمان سال‌های سال در ذهن دانش‌آموزان می‌ماند و دانش‌آموزان در آینده با پذیرش مسئولیت‌های مختلف در جامعه نقش می‌گیرند، نباید رفتار معلمان دانش‌آموزان را از مدرسه، درس، تحصیل و آینده کشور دلسرد کند.
    مطهری اصل با اشاره به اینکه سرنوشت کشور به دست‌ دانش‌آموزان رقم خواهد خورد، گفت: دانشمندان و علمای بزرگ علم و دین و همچنین مسئولان کشور بزرگ شده همین کلاس‌های درس هستند.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی کم‌لطفی‌ها به مدارس دولتی و عدم تحقق عدالت آموزشی در جامعه گفت: امیداوریم با رفع نیازهای نظام تعلیم‌وتربیت دغدغه‌های والدین و اولیا مدارس برای ارتقا سطح آموزش‌وپرورش نیز مرتفع شود.
    نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه معلمان از متشخص‌ترین افراد جامعه هستند، گفت: مهم‌ترین و بهترین صفت خداوند علم وسیع و بی‌نهایت الهی است و معلمان با توکل به نام و یاد خدا در مسیر تعلیم‌وتربیت تلاش مجدانه داشته باشند.
    مطهری اصل با تأکید بر رعایت اخلاق و کرامت انسانی در تربیت دانش‌آموزان گفت: جایگاه والای علم در جامعه و نقش بزرگ معلمان در اعتلای آن ضرورت اجتناب از توجه به حواشی و حرکت در متن نظام تعلیم‌وتربیت بالا برده است؛ جامعه برای آینده روشن کشور به مدارس چشم امید دارد.

    منبع : تسنیم

    درباره نویسنده

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.